Permata Hatiku..

Friday, August 28, 2009

Juadah berbuka puasa..

hehe...ada seorg member menghantar emel bertanyakan mengapa blog ni dh lama tak ber'update'. Kak Asiah sihat la Ina...lom blk kg lg...^_^
Mmg la jenguk blog kekawan..sume dh berderet entry pasal juadah berbuka posa..pasal persiapan raya pun ada...aku plak ntah ler..bulan posa ni x byk citer plak...dah 7 hari kita puasa..cepat tul masa berlalu...sejak 7 hari posa..baru beberapa kali aku masak..selebihnye beli aje..cik abe rajin nk beli..huhu
1st day posa..berbuka kat umah adik ipar..menu utama..nasi kerabu.
2nd day...aku wat nasi ayam..& bubur pulut hitam
3rd day...ada balance nasi ayam..gara2 x terbangun sahur..so hubby beli tambah lauk lain..
4th day...hubby beriya nak beli lauk di restoran kat ofis dia..katanya best..so hubby beli gulai kawah & beberapa lauk lain.
5th day...aku wat tomyam ayam, telur dadar....
6th day..ada balance lg tomyam coz hubby sahur makan murtabak..so aku wat tambah simple resepi namanya..Colek Ike Tenggiri...mmg sedap..aku makan x jamah lauk lain dah...

korek2 peti ais ada ikan tenggiri..nak wat ikan goreng pedas..xde cili kering plak..so surf tenet cari resepi simple..jumpa la resepi ni...rupanya ikan tenggiri bakar ngan air asam..makan ngan nasi panas2..mmg menjilat jari.

3 comments:

eriey said...

slrrrpp..sdap ike tenggiri..tp mahal dih..kalu pose mcm2 nk mkn huhu

ct_as said...

to eriey:
tu la pasal...rambang mata..sume nk make...pastu x abis..huhu

Anonymous said...

colek ike tenggiri tu macemano resepinye....nmpk cara nk buat tu simple jer....
-ina-

Related Posts with Thumbnails