Permata Hatiku..

Saturday, November 22, 2008

Daripada-Nya kita datang..Kepada-Nya kita kembali..

Lebih kurang pukul 3.30 ptg tadi , aku mendapat panggilan dari kampung. Pak Su telah kembali ke Rahmatullah. Innalillahiwainnailaihirajiun. Aku tidak pulang ke kampung coz last week baru je aku balik melawat arwah di hospital. So..tidak la rasa menyesal. Mak aku pun cakap tak payah pulang. Aku hanya mampu sedekahkan surah Yasin dikejauhan ini. Rumah mak ayahku sekali lagi menjadi tumpuan saudara mara..sahabat handai..jiran tetangga...
Tahun ni 2008..dua kematian telah berlaku dlm famili aku. Pertengahan tahun ni..abg ipar aku telah kembali ke Rahmatullah. Meninggalkan kakakku dan 3 orang anak (7 thn, 2 thn & 6 bulan pd masa tu). Itupun setelah bertarung dengan sakit (blood cancer) selama 6 bulan di hospital.
Bila tiba masanya..tidak kira tua mahupun muda...sakit atau tidak..bila tiba masanya..kita akan pergi jua. Semoga rohnya ditempatkan dikalangan org2 yg beriman. Al-Fatihah.

No comments:

Related Posts with Thumbnails